Khamis, 6 Januari 2011

Cerita yang seram ...( ronda malam)

Cerita ni seram sangat bagi yang rasa ianya sangat seram.... Nak di jadikan cerita 3 orang anggota polis telah di tugaskan membuat kawalan dan rondaan di suatu tempat yang sering berlaku kes kecurian..... kisah bermulanya ketika mereka mendapat sedikit taklimat mengenai operasi yang akan di jalankan...

Malam ni kamu bertiga akan meronda ....
hah!! meronda tuan...
yerrr meronda.... lokasi kampung seloroi ..
apa pelik sgt nama kampung....
balai banyak dapat report kejadian curi pada waktu malam...jadi malam ni overtime!!!...
yer tuan... itu naik ini naik...kene buat kerja overtime la...

betul ke jalan kita ni ...
betul la kot...
ha!!!!... sana ada orang jom kita pergi bertanya...
fuhhh ayat BM mcm darjah 3...

kelihatan seorang peniaga BBQ paha ayam sedang berniaga di tepi jalan.....

Bang tumpang tanya.... jalan masuk kampung seloroi kat mane??
laaaa...encik ni malam2x nak pergi kat kg tu buat apa?? tempat tu keras..
apa yang keras??
malam jumaat lepas ada orang kampung kene kacau dengan hantu takde kepala....
ye ke??
takpe bang kitaorang ni kuat semangat....
oooo...takpe..korang ikut jer jalan terus ni..
peha ayam tinggal seketul jer bang??
ni jer yang ada...

Aku rasa sana la jalan yang chef tunjuk tadi.... yer kot.. ahhhh jalanlah....

"Aku rasa ko patut kat depan" aku kat tengah dan ko kat belakang sekali sebab hantu tak kacau orang kat belakang sekali...dia kacau yang kat depan... " aku kat belakang confirm selamat!!!..

pelahan sikit yea..

yang depan janganla jalan cepat sangat!!!... aku rasa lain macam jer nie...
nak di jadikan cerita la hantu takde kepala tu pun landing kat belakang polis yang belakang sekali...

wuuu... sape plak yang wuuu kat belakang aku ni??...

perghhhhh setan!!!!!!!.....durjana!!!!!...

perghhhh hantu takde kepala pulak!!!!!!........
lari weiiii hantu weiii lari...........

Lariiiiiiiiii..........hantu .......lari........
Hantu: aku tak lari aku terbang ....weeeeeeeeeeee!!!!... polis yang duk kat belakang terbungkang kepengsanan...

Tiada sambungan untuk cerita ini ...kerana anda dapat menjangka kan apa yang akan terjadi selepas itu... dalam persoalan mungkinkah yang pengsan akan bangun dan melarikan diri...
di manakah yang dua orang tadi?? adakah terus ke balai atau balik ke rumah kerana ketakutan...

5 ulasan:

Cik SHiNJU berkata...

Yang dua org tu lari lintang pukang ntah ke mana..Yg pengsan tu plak sedar2 jer tgk member xde dia trus pengsan smula smpai pg...

Mr V berkata...

akan bersambung pada malam jumaat yang selanjutnya...hehehe

mofaizmz berkata...

yang 2 org tu terus lari balik balai.. demam 2 minggu.. yang pengsan tu pas sedar dia pi balik kat stall ayam tu.. melantak ayam yg tinggal seketul tu

airaniez wirdani berkata...

haha..cute..nak sekor..bgla orang kuning tu..cutela..^_^

Mr V berkata...

cute yerr...beli la satu...takkan nak bagi hahaa