Rabu, 15 Jun 2016

Si Pari dan Telur masin.. Smule lah..

Blurpppp....sendawa selepas perut terisi akan makanan .Sambil minum kopi o ais kurangnya manis dalam minuman kurang juga manis dalam senyuman..sebab org cakap aku berwajah bengis kadangkala cute jika aku senyum bila menampakkan lesung di pipi..senjata utama kasi awek cair hahah..."bos peter merah sudah habis" kata penjaga kedai makan berkopiah,hijau ada hitam ada.."hitam saja la" sesudah kenyang aku menyedut asap yang terhasil dari pembakaran tembakau yang sejuk (aku bukannya peminat rokok menthol)terasa rugi pulak. Aaahhh layan jer la.. Sambil mata menatap applikasi smule melihat berapa tontonan dan berapa yang suka kolaborasi aku menyanyi dengan rakan2 di smule..malam semalam dekat 4 pagi aku ber smule..1 lagu aku nyanyikan dengan pasangan duet yang berasingan x asing lagi lagu "halaman asmara" dendangan awie dan ziana zain..x mampu aku nk menjerit mcm awie..sekadar vokal kemampuan diri sendiri hehe..ada jugak yang suka haha..terima kasih la..sekadar suka2

Selasa, 14 Jun 2016

Akan berkhidmat di negeri kelahiran

Memang tak di sangka
Aku tak lah berharap sangat nak dapat
Tapi rezeki tahun ni memihak kepada aku yang sudah berkelana diselatan tanah air selama berbelas tahun .
Banyak yang aku tinggalkan untuk tatapan generasi akan datang. Selepas ini aku akan mulakan balik dari kosong .minggu ni masih lagi disini minggu depan ke sana..mencari rezeki dinegeri kelahiran . mungkin x sama dengan negeri aku berkelana .keluh kesah aku ceritakan pada bonda tentang apa sahaja akhirnya dekat juga walau jaraknya berpuluh kilometer jika dulunya beratus kilometer .Aku masih berfikir apa jadi nasib aku disana? Dapatkah aku mengecap kejayaan seperti disini..
Berserah sahaja lah...

Kempunan E kunyit kempunan sang buaya

E kunyit empunya nama..
Kerana nama di bawa buaya ke dasar tasik
Di bawa berjumpa ketua buaya
Malang buaya x dapat merasa keenakan daging manusia
Kerana sangka empunya nama kempunan menjamah kunyit
Lalu dilepaskan begitu sahaja
Maka hidup lagi lah e kunyit empunya nama.

Kisah dari buaya sri tasek yang bala tenteranya membawa manusia yang sangka dia kempunan,tetapi sudah namanya e kunyit

Nama2 orang semelai dulu2 pelik2 ikut apa saja nk bagi nama..dari buah,ikan,binatang
E siwi
E bajon
E bageh
Semua bermula dengan huruf E