Khamis, 6 Januari 2011

Jambang Dan Aku


Oh Jambang dan diriku
x dapat dipisahkan ....wooo...
dia sentiasa tumbuh bulu...
di tepi wajahku....
ohhh... berbulu tepi pipiku......
( main chord A#)

sedikit lirik daripada demo lagu2x akustik aku..haha!!!.. jambang dan aku dan aku dan jambang aku mula era berjambang dari tahun 2004 (tahun serabut) keturunan aku takde yang berjambang malah takde yang berjambang mahu pun berjanggut ala kambing kebasahan di curah air basuhan pinggan mangkuk. tak mungkin juga aku terikut tom cruise atau mane2x artis hollywood untuk aku menyimpan jambang malah tidak sekali amitabh bachan.. dah dia nak tumbuh biarlah... pernah 3 bulan aku tak memotong jambang ..perghh!!!.. serabai tapi ada sesuatu kelainan pada diriku seperti seorang
Gambar lama dari muzium sejarah kehidupan....

cendekiawan bukan tokay cendawan jalan genting sempah. komen kawan2x lama yang 2-3 tahun tak berjumpaku... wahhhh... " ko mcm saleem la" ," perghh bro lu rugged la sekarang" , " eh boleh ke cikgu simpan jambang" ( awek la yang tegur) lu mcm loque butterfingers la bro ( ha ni komen yang aku suka ...hehehe walau dia berjambang kepala otak dia genius dalam pembikinan lagu yang sedap di halwa telinga aku sudah tentu anda mengenali beliau pencipta dan juga penyanyi lagu kekanda adinda duet bersama atilia) ada jugak komen yang x berapa best sangat di dengar mcm " cukurlah jambang keturunan kita takde yang berjambang" ( perghh) " cukurlah lah jambang tu tak elok la nampak mcm orang tua kang orang tuduh ko ada sangkut paut dengan taliban) fuhh!!!.. ni mesti kes 911. tapi dalam tahun 2011 ni aku dah tak berjambang lagi bukan kerana hormon di jambangku sudah berkurangan mungkin saja tak sesuai dengan wajahku yang orang kata babyface ..wallaneh!!!.. dan dengan tidak berjambang bila aku senyum akan menampakkan lagi lesung pipi ku.. dah takde jambang ada juga komen " bro lu dah keluar dari geng taliban ke?? asal berjambang jer taliban mende punya minda la.. " eh cikgu comel la ada lesung pipi" anak murid aku komen .. dah dekat 4 tahun aku kat sekolah ni baru dia tau aku comel perghh... jambang ke tak berjambang bagi aku sama jerr nama tetap sama orangnya tetap sama pernampilan sahaja yang berbeza..

jangan menilai luaran!!!..

Tiada ulasan: