Isnin, 8 November 2010

MY Teckokek @ Abu


My Teckokek @ Abu nama samaran bagi seekor ....... peliharaan aku dah lama aku menanti baru dapat petang tadi. Nak membela bende ni bukannyer senang ambil masa yang terlalu lama untuk dia membiasakan diri dengan tempat yang baru letak la berapa banyak cengkerik mcm tu jugak takpe slow2x...deyy... Mula2x tengok mangaiii bekeng gilerr rupa besor dan agak agresif suka menempel di dinding sangkar ... matanya wuiii mengerikan ( dalam hati sangat te%*% ko masuk tangan aku geget!!! )


menayangkan bawah badannya yang sangat putih melepak kalah orang putih...
Port lepak kegemaran beliau dari pertama kali masuk ke dalam sangkar

Baru nampak sebahagian dari badannya... agak sedikit pendiam dan bekeng!!!... aku pasang mp3 suara tekik yang lain langsung tak nak menjawab... ( eleh mcm la aku tak tau ko pasang mp3)

dan gambar extra dibawah yang diambil dari seorang sahabatku mengenai tekik batu...
" bro bluetooth kat gua pic tekik batu yang ornag nak jual tu.. " bereh!!...

Tekik batu berat 11 kilo ( dah mcm biawak..) harga mencecah hingga 2 juta bagi yang lidah bercabang...yo ko??? entah lerrr..

Aku akan berusaha untuk menjaganya bagi cukup makan dan penjagaan yang sempurna yer la mana tau ada rezeki boleh la....ehemmmmmm!!!!!!

8 ulasan:

Mazru Majid berkata...

tokek batu dlm 300K ke 500K je kot sekilo..tah la..

tokek 420 g atas boleh dpt juta2 la koi dgor cerite..

tah la betui ke x..

apepun td selamat koi menjual 2 ekor tokek bintik merah..

rezeki jgn di tolak..huhu

MRV berkata...

koi baru dapat petang semalam... wahh aok dah jual dah... x pe rezeki di mana2x..

Cik SHiNJU berkata...

Mr V...

Cemane nak tangkap tokek ter?
Koi tingin nak beli Polo baru..huhuh
Letak dlm sangkar besi nt dia x mmbesar..kena letak dlm sgkar kayu..

MRV berkata...

camner nak tangkap??? hehehe sediakan batang kayu panjang di balut dengan kain atau style org srwk gune tembakau...kerana tekik akan mengigit bila terancam..dan susah utk melepaskan gigitan beliau..jika terkena tembakau bak kata orang dia akan lalok skit.. ni pun tak beli ada la melabur skit dalam beberapa ratus nk dptkn .berat pun dalam 200g tp mungkin dah susut sebab kurang makan.. makanan cengkerik / kulit ayam pun orang ada bagi jugak..

Mazru Majid berkata...

baru ni akt cemomoi ade sati owner tu telah kerugian yg amat sgt weh..tekek dia aok nak tau berat brp ratus gram?

810gram bang...tapi tak jd rezeki dia..tekek te mati setelah 4 bulan di jaga..punca kematian krn takmo makan...

ralat jugek mendengornye..tpi da bkn rezeki ape nak buat..

kisoh benor..

Mazru Majid berkata...

koi tengok diorg bagi makan katak umpan pancing tu weh..boleh cepat berat..

hati ayam pun diaorg bagi gak..

MRV berkata...

mcm tekik yang koi bela nie tunggu malam skit baru boleh dengor bunyi di sambor cengkerik dalam sangakr ter..

Lovely Bella berkata...

huhuh eeeee aku takut .. x leh bela bende2 cmnih.. meremang bulu rome.. kamu sgt berani hehe.. 1st time singgah sini.. nice blog.. aku follow ya!