Ahad, 7 November 2010

Basuh/Membasuh/Dibasuh dan Minyak


Hari ni gie basuh kereta sebab kereta dah mcm kereta rally habuk sana ,habuk sini ,daun sana.daun sini faham2x jer la parking bawah pokok kene pulok musih daun luruh..x de keje postla entri ni ( entri yang orang paling menyampah hahaha... tp ini lah blog ..) kat FB takkan nak letak status mcm nie hahaha...sorry la..



Para pekerja Car Wash sedang mengilatkan tayar kereta ku cuci luar saja..
RM 7.00 tak mo vakum dan bersihkan bahagian dalam takut barang2x hilang sebab bukan leh caye...lagi pun dalam kereta bersepah dengan mcm2x benda terutamanya kertas2x botol air kasut ,payung ,buku dan baju wahahaha mane tak tikus boleh beranak dalam tu...complete!!!


Tengok la daun penuh kat atas tar tempat parking hari2x la nak kene sapu daun yang singgah ke bumbung kereta yang bernasib baik masuk celah cermin..

Cerita pasal minyak kereta semua dah maklum RON 97 dah naik harga. Aku jarang sekali meminumkan kereta ku dengan minyak RON 95 kereta jadi semput wehhh... memang akan terasa perbezaan jika guna RON 95 dan RON 97 ... 97 ok memang mantap walau harga sedikit mahal janji perfomance enjin di tahap yang memuaskan .. dan satu lagi yang agak menakutkan jika kenderaan yang menggunakan minyak ROn 95 jika berlaku kemalangan mudah terbakar??? betul ke tak jadi ambil langkah2x keselamatan dari awal..
Dalam kereta aku ada menyimpan buku nota dengan mencatat kadar perbelanjaan untuk minyak sahaja dan yang hal2x lain jugak jadi tau la berapa banyak wang yang dibelanjakan untuk minyak kenderaan.

Minyak ...
Pada bulan ogos wang yang dibelanjakan RM 244.00
Pada bulan september wang yang di belanjakan RM 280.00
Pada bulan ogos wang yang dibelanjakan RM RM 200.00

Tiada ulasan: