Khamis, 28 Oktober 2010

Mampukah Aku.. Versi membela makhluk bukan manusia.


Mampukah aku?? .. versi membela/menternak makhluk bukan manusia ..bukan jin/hantu atau bende 2x halus yang seangkatan dengannya tapi satu makhluk yang mampu mendatangkan pendapatan yang lumayan iaitu TEKIK!!!!!!!!!!!.............. yea cicak tokek ..baru2x ini kawan2x ada planning projek baik punyerr.. dengan bermodalkan Rm 40 untuk buat banglo si tekik dan membeli cicak tekik dengan harga RM..... di dapatkan di sebuah tempat bernama ..... so lepas nie ( ha so ?? terrer haha x pernah aku berbahasa campur sebegini ) boleh la order Mitsubishi Triton.. wahahahahaha!!!!!!.... cita-cita harus ada.. tempat tinggal si tekik pun baru jer siap dalam 20% sebab aku bab bertukang kayu ni fail sikit dan kelembapan otak agak slow pada tahap 34% kerana dalam pertukangan kayu ni otak aku kurang cergas sikit berbanding dengan buat bende lain yang berfaedah...
jadi buat la kerja yang patut di buat diselangi dengan ketawa sambil bekerja dengan kawan2x yang juga bakal jutawan cicak tokek heheheheh.... sampai la jam 7 petang dan masing2x balik .singgah jap kedai mamak pekene limau ais dan mee hoon ayam (menu biasa aku) ketika malam.. sambil tunggu hidangan siap aku terus mengambil Hp dan mendail no tel mak aku... tut tut tut ...aik tak angkat mesti duk kat reban ayam nie ( sebab time mcm tu mmg dia suluh ayam dan kira pastikan cukup) x dapat hidangan dah siap wa balun dulu dan balik ke rumah ....termengah setelah sampai di tingkat 5 ..masuk bilik terus on9 sambil on9 terdengar la ringtone dari kumpulan khalifah iaitu saiba ( pernah kene kutuk sebab ringtone ni dengan sepupu aku hahaha)
Sedutan perbualan dengan Mak

Mak : woiiii....ko call aku ke tadi ?
Aku : ha ah...mak pergi mane??
Mak : mak tengah mandi la...ko kat mane nie?? ( ko tu singkatan kpd engkau kire sopan la)
Aku : baru sampai rumah ni dari ...... buat reban ...
Mak : ha ??? leban apa tu aku tak tau??
Aku : REBAN !!! la.... mcm reban ayam ..
Mak : laaaa reban kenapa pulak ko nak bela ayam??
Aku : tak la bukan bela ayam tapi bela cicak ...
Mak: cicak tekik?? berapa ko beli
Aku : adalah dalam RM XXX
Mak: mak aiiii...tak habis2x buang duit bela bende mcm tu...
Aku : ala buang duit sekali jerrr... mak tolong bela la..
Mak : Ahh... tak kuasa aku nak bela biar aku bela kebun getah baru..dah la nyamuk banyak nie..
Aku : yerr la...hahaha...
hahahaha...mcm2x kalau lah berhasil segala usaha kami nie ...syukurlah jika rezeki itu kami dapat dan bukannya nak tamak ... akan berhasil jika ada usaha dan pengorbanan ... boleh la pakai triton lepas nie...wahahahhaa.... mampu kah??

2 ulasan:

mazru berkata...

koi tgok rodong koi bela banyok ekor gek cicak tekek..rege ratus ribu sekor te weh..

OrangTasek berkata...

waaaa.... koi baru nok bela sekor..made in siam.. berat dalam 200gram gitu... tengoh nok membela sekor dulu... harga dalam 300 ratus ...kalu beli harga tu kat pasaran malaysia ni x dapat rasenyer nak membela..