Isnin, 26 Julai 2010

Koleksi Cerita Peperangan

Dulu cerita perang seperti combat dan satu lagi drama mengenai tentera darat iaitu harimau rimba tak salah saya..impaknya cukup kuat...ketika itu cerita atau filem takdelah melampau tahap kejiwangannya.. tak pelik lah dulu perangai muda remaja dulunya tak seteruk sekarang (minta maaf la yer bg yang terase dirinya muda remaja) malam tengok citer combat pagi esok cari papan...lukis dulu dengan arang ,lukis bentuk senapang yang diinginkan dan tarah dengan parang ...heheh masih segar dalam ingatan dari pagi sampai ke petang dalam semak..balik tengahari sebab nak makan...dah kenyang sambung balik operasi...ada pihak yang baik maka ada lah jugak pihak yang jahat...permainan semasa kanak2x yang kadangkala menjadi pertelingakahan antara rakan2x kerana ada yang tak mengaku mati sebab kene tembak..Nam tour of duty menghiasi malam setiap hari ahad...sekarang???

Berikut adalah koleksi DVD/VCD cerita perang kegemaran aku..
Tears of the sun
salah satu cerita yang paling banyak aku tonton

Prebet Lapok...yaaaa...cerita yang paling best jalan ceritanya...pengaruh yang kuat dulunya..

Darah Satria antara koleksi yang ada dalam inventori kegemaran aku...semangat tengok filem ni..dengan lagu yang menaikkan semangat dan darah seorang satria...bukan darah tinggi

semakin jarang kita lihat filem2x begini menjadi tatapan penggemar panggung wayang ..yang ada cuma cerita yang anda sendiri fahamla..hehehe

salam perjuangan..
bukan salam ke arah peperangan...
yang ikhlas yang disanjung
yang jahat yang dipasung

2 ulasan:

Mazru Majid berkata...

aku minat cerite2 perang ni..best.

MR Wiez@ V berkata...

same la...dapat menaikkan semangat!!