Ahad, 10 Ogos 2014

Kehilangan Yang Tak Di Duga

   Pada cuti raya lepas mungkin dugaan kepada keluarga sebelah ayah aku iaitu pakciknya yang di panggil Pak Lang abang kepada nenek mak kepada ayah aku..kalau aku panggil aki@datuk  ... ingat la pada cuti pada bulan 5 yang lepas aku berbual dengan dia..walau sekejap namun  itu lah yang terakhir di dunia ini... Seorang yang murah dengan senyuman dan bertanya khabar.. Yang difahamkan aku umur beliau 97 tahun tetapi masih lagi steady boleh berjalan  dengan baik bekerja dan tidak nyanyuk.. cuma ade la sikit penyakit mcm tangan mengigil mcm parkinson orang cakap.. kehilangan beliau bukan setakat keluarga keluarga beliau dan keluarga kami bahkan seluruh penduduk kampung amnya...sebab dia memang menjadi tujuan orang kampung yang ingin berubat dengannya dan ilmunya pulak bukan calang-calang kalau setakat pawang yang ada kt kampung tu dia boleh sekeh lagi...contoh la...maksudnya ilmu beliau ni tinggi dari pawang yang ada kt kampung cuma cara dia lebih merendah diri atau low profile.Kalau lepak dengan dia mcm2 cerita kita tau cerita dari zaman dia la...cari lauk ,berladang dari sini ke sana sana ke sini..

Tiada ulasan: