Selasa, 10 September 2013

Akhirnya Hamba Singgah Juga Di Kaki Gunung Ledang


Gunung Lagenda cerita rakyat tempat hang tuah 5 bersaudara menuntut ilmu dan juga tempat tinggalnya Puteri Gunung Ledang..
 Baru habis kursus di muar ,nak meneruskan perjalanan ke Tangkak..main redah jer..tabs yang di gunakan untuk panduan jalan habis bateri jadi terpaksa keluarkan peta yang ada dalam kereta..

 Sampai di bandar/pekan  Tangkak view gunung ledang dari kawasan ni memang cantik...tapi ada traffic light la pulak tak dapat nak ambik shot yang lagi umphh...

 Menuju ke kawasan resort gunung ledang jauh jugak masuk dalam...

 jalan lenggang masa laluan ikut jalan ni cuma berselisih dengan sebijik kereta 


 Terdapat banyak batu-batu besar masa nak sampai kat  kawasan resort...aku masuk buat u turn jerr...kata yang jaga tu kalau nak masuk dalam jalan-jalan kena bayar RM5 ...tapi dek kerana aku ni jenis mudah  disampuk aku batalkan hasrat aku tu...hehehe tak pasal-pasal kono lagi kes di padang rengas ,kuala kangsar tu tahun 2000 tu...
 Pemandangan dari sudut lain gunung ledang kurang cantik sikit tapi ok la segar mata duk tengok kehijauan kawasan sekeliling ..
Ni pintu masuk walaupun gambar aku dah nak keluar dah tu...resort yang kedua ala yang ade air terjun ......masa untuk pulang ke kampung  masuk kenduri...isnin cuti..sebab ambik CRK kesemua gambor amik guna kamera yang ada pada handphone nokia asha 302

Tiada ulasan: