Ahad, 7 April 2013

Perang Bendera & Ramalan Orang Tua Dulu Mengenai Pilihanraya

  Bukan nak berhujah pasal politik parti ni bagus parti tu tak bagus....mana la aku tau nak berleter dan berhujah pasal politik ni..Ramai dah tau mengenai pilihanraya yang akan diadakan dalam masa terdekat ni. Bukan saja berperang mengenai ideologi parti masing2x...tapi perang bendera...nah tu dia...sana biru sini hijau penuh sepanjang jalan. jadi meriah pulak aku tengok...kalau zaman aku kecik dulu yang paling banyak ialah poster yang tampal kat pokok la dinding kedai tuk aki aku penuh dengan poster parti biru ,pokok kelapa tak ketinggalan tak kurang juga kat kenderaan. dah habis pilihanraya memang geng2x aku la terpaksa membersihkan poster yang di tampal dikedai dan pokok2x tu..

sumber google
Ramalan orang tua dulu2 mengenai pilihanraya...
  • asal tetiba jer ade projek membaiki jalan confirm la tu
  • masuk la Dun kawasan melawat kampung-kampung bagi bantuan dan lain2..apa lagi orang tua "hah, tak lama nak mengundi la ni 5 tahun tak pernah nampak baru hari ni nampak masuk kampung.
  • ade jer konsert dari stesen muzik dot...dot...dot... confirm la tu..
  • itu jer la kot yang aku tau..
Selamat mengundi kepada para pengundi buat pilihan yang bijak dan tepat.buat penyokong setiap parti jaga tindak tanduk anda jangan sampai mencetuskan huru-hara sebab benda ni kalau ada pilihanraya confirm punya bergaduh la ape la..kelar tangan keluar darah merah jugak...Buat ahli2x POL.....K .Tabur la segala janji manis tapi jangan tak tunaikan kesian rakyat menagih janji tersebut bila yang diundi menang buat tak tau lepas tu...

ps/:  ramai orang tagged kat muka buku aku pasal hal berkaitan politik...tag jer la aku tak kisah sangat sebab aku sekadar paling kurang membaca dan yang aku berkenan like jer la...komen ?? huh malas aku sebab ramai sangat keyboard warrior.. lagipun takde point aku nak komen lebih2x 

Tiada ulasan: