Ahad, 24 Jun 2012

Ketika kecil aku sungguh teruja dengan....

    Macam biasa la waktu kecil dulu mesti ada benda dan perkara yang menyebabkan seseorang itu teruja .macam aku macam-macam benda buat aku teruja..
Bulan akan membuatkan aku berfikir itulah bumi dan aku ada kat sana .diumpamakan bulan itu macam cermin yang memantulkan objek di langit dan nampak la bulan yang disangkakan bumi  




Kapal Korek al kisahnya bermula keterujaan dengan kapal korek nie..sebab buku alam dan manusia tahun 4 ke 5  aku pun tak ingat... kalau melukis mesti lukis kapal korek....cerita kapal korek...dan akhirnya baru lah secara langsungnya aku melihat kapal korek didepan mata sendiri...Ayahku bersusah payah membawa aku dan adik aku pergi ke sebuah lombong kapal korek di kawasan teluk intan tak salah aku....fuhhhh keterujaan sangat-sangat la...tidak dapat digambarkan dengan kata-kata macam tak nak balik duk tercongok tengok besi buruk besar.... dan tempat aku tengok tu pulak dekat dengan kawasan macam tempat tukar bucket kapal korek tu...memang besar...dua orang boleh muat dalam tu..perghhhh....tapi seram jugak woooo... dikejutkan dengan bunyi orang bertukang dalam tu..padahal mana ada orang..dan juga kocakan air macam ikan yang besar menyambar mangsa dipermukaan air.



Helikopter nuri ...macam biasa la duduk kem polis tak sah kalau helikopter tak turun . memang la teruja sangat...pantang dengan bunyi lain macam kat langit...dan sangkaan helikopter nak mendarat memang betul...apa lagi capai basikal kejar...dan cari kat padang mana nak landing.tapi setelah digemparkan dengan kejadian helikopter terhempas tak nak dah mengejar burung besi ni landing...kalau betul-betul landing baru la di benarkan melawat sambil belajar. tapi nak dekat bukan senang kalau BPD berjaga kat kawasan tu...BPD ni macam MP ( military police la.. nak free kena penampar silakan mendekati kawasan tersebut...hehehe... aku tak pernah kena lagi dan tak nak cuba-cuba untuk di tampar free atau di pelangkung dengan cota ..

Kalau nak diikutkan banyak benda yang menjadi keterujaan aku ketika kecik-kecik....tapi 3 perkara tu yang paling kuat sekali... dari pukul 8 tadi aku mula menulis aku habiskan  dalam pukul 12.04 am ... banyak kerja ...buat slow2x sambil memerah otak nak tulis ape...

Tiada ulasan: