Selasa, 15 November 2011

SPM zaman aku dulu..

   Sekarang ni pelajar-pelajar sekolah menengah yang berumur 17 tahun mahu lebih 17 tahun mungkin yang repeat balik paper .. sedang menduduki peperiksaan tersebut... SPM sijil pelajaran malaysia aku sendiri pun pernah menduduki peperiksaan tersebut dan dulunya pangkat sarjan 3 pangkat koperal 2 pangkat 1 lans koperal...ek? betul ke..kalau salah tolong betulkan..Tahun SPM aku ialah 1999 memang struggle la pasal SPM ni dulu sebab penentu hidup dan mati perjuangan hidup aku nanti nak kerja senang ke kerja susah..takyah nak kene suruh untuk study memang dah buat jadual sendiri time bila nak study tekun la katakan tak seperti peperiksaan aku dulu macam UPSR dan PMR aku hantam jerrr....tapi SPM kalau hantam jugak habisla... aku dulunya bukan pelajar aliran sains cuma seorang pelajar aliran sastera sahaja ..... matapelajaran yang aku amik dulu dan dengan kepujian adalah  ... Bm ,Sains,sejarah,pedagangan ,sastera ,pend seni  yang lain tu biase-biase jerrr ahaks...cukupkan 1 kredit aku rase pangkat 1 dah hehee... pangkat 2 jerr.. walau pangkat 2 pun aku syukur la sebab tu memang target aku pun.. ingat lagi setiap pagi aku akan bangun sendiri atau akan di bangunkan oleh emak aku pada pukul 5 pagi untuk study..sebab aku memang takkan mengulangkaji   sejam sebelum masuk dewan peperiksaan sebab STRESSS!!!! pemakanan memang kene jaga la...minum air soya makan kismis...memang dah jadi rutin harian la... rekod paling cepat aku keluar dewan peperiksaan ialah paper math...yang lain agak lambat jugak nak keluar... tapi ape2x hal pun paper last la...hahaha paling syok..keluar jerr dari sekolah terus jerit MERDEKA!!!!!... memang betul merdeka pun ..

Tiada ulasan: