Rabu, 23 November 2011

Hujan Dan Banjir


   Hujan lebat longkang banjir,parit banjir ,Anak sungai banjir,sungai banjir ..... minggu ni dah hebat dah dengan hujan yang tak berenti2x menimpa tanah yang dulunya gersang eceh ayat..... : p .. tapi janganla banjir sebelum aku balik kampung...nanti terkandas la...dah la laluan aku nak balik tu memang feymes dengan bencana banjir terutamanya segamat...dan beberapa tempat yang lain ... Seingat aku tahun ni pernah sekali aku balik masa cuti aperrrr aku pun tak ingat hujan lebat sekitar perjalanan aku balik ke pahang dan ketika sampai di kawasan segamat tengok paras air di jambatan tu hadoihaiiiiii merisaukan cepat2x la lampu isyarat warna hijau..rasa macam bergoyang pun ade jambatan tu..dah lepas lega la...lepak makan kat sebuah gerai ...hujan memang turun dengan lebatnya ...memulakan perjalanan kembali tengok kiri kanan jalan dan kawasan felda pemanis kalau tak salah ...air naik dah  perghhh....time hujan memang tak biasa bawak laju2x ...tapi tak la perlahan sangat..  sejuk jangan cerita la...kene dengan air cond kereta perghhhh.... 

Tiada ulasan: