Khamis, 24 November 2011

Cerita Balik Kampung Dulu & Sekarang

     Asal cuti jer balik kampung... takde maknenyer nak bercuti ke sana ke mari hahaha itu style aku..paling jauh aku pergi jalan-jalan pun bahau,jempol N9 ,kerayong,temerloh,bentong Pahang.... itu jer yang paling jauh pernah pergi..duk nkampung jer la buat apa yang patut dan tak patut... nak cerita pasal kisah balik kampung dulu-dulu mase zaman kanak-kanak ,remaja ..  sebelum balik kampung memang sah-sah akan beli baju untuk balik kampung...apa jer baju janji baru..wahahaha konon dah sampai kampung nanti kene puji dengan tuk aki@datuk  la sebab baju baru.. dulu pengangkutan nak balik kampung ialah bas ....bas adalah pengangkutan utama kami sekeluarga  dulu sebelum berkereta . dari bidor akan ke KL dari KL pulak ke Bahau dari Bahau ke Ladang Geddes dan seterusnya kampung ...dari Ladang Geddes tu pengangkutannya memang motor la...kalau mak aku info kat pakcik suruh amik kat situ kalau tak info memang naik kereta sapu la...takpun teksi ...seingat aku dulu kalau balik kampung ayah akan temankan aku adik2x dan emak sampai puduraya jerr ...sampai puduraya memang bulat mata hehe sebab mainan banyak weheeeee...  seronok jangan kisah la memang seronok time balik kampung...tapi bila masing2x dah membesar ayah dah tak temankan dah bila kiteorang naik balik dah tentu aku mengaambil tugas sebagai Bodyguard mak dan adik2x aku bila balik kampung..ooo ada satu kisah mase balik kampung di mana mak aku yang sememangnya pandai menjahit baju telah buat satu baju untuk aku dan adik2x aku sedondon jerr sama.....dah macam boria..siap pakcik aku cakap ini kumpulan BORIA mane nie?? hahaha.. dah besor sikit baju Nirvana sioottt...pada lagu yang aku tau pasal nirvana ialah lagu smell like teen spirit jerr hahaha... rasanya dalam tahun 98 kami sekeluarga dah tak gunakan bas dah sebagai pengangkutan utama untuk balik kampung sebab ayah dah beli kereta..walau 2nd pun jadi la nak balik dari bersesak-sesak time balik kampung nak naik bas....tapi mak aku memang tabah sanggup bersesak-sesak nak naik bas bertolak-tolak ...aku kat bawah dengan adik tunggu green light nak naik kalau ada tempat duduk...ishhh sedih ingatkan peristiwa tu pengorbanan yang tak terbalas wooo....
    Itu kisah dulu... mase kecik tak ingat kos beli tiket ,makanan dan lain2x.. sekarang dah besor dah ada kenderaan sendiri baru kau tauuu....  time nak balik duit  mesti cukup kereta berada dalam keadaan tip top...kalau nak balik....duit minyak...duit makan...duit toll..... walau perbelanjaan balik aku adela dalam tak sampai seratus kalau balik...tapi kalau pergi dan balik sampai la dalam seratus lebih macam tu...baru tau penat memandu dulu...ayah sorang2x jer memandu yang lain sedap berdengkur...hahahaha... balik berkeluarga ok la....aku balik sorang2x siut..wahahahaha..... bila la aku nak kawen nie...kalau dah kawen ade jugka teman duk suap kuih tengah memandu ECEH!!!!!!!!! " ala emak bila aku nak kawennnn" umur dah 29 dah tahun depan 30 perghhhhhhh

Tiada ulasan: