Jumaat, 16 September 2011

Mende....

Cerita di pagi sabtu ni ialah berkenaan tentang hak memilih sesuatu perkara tak kira la apa pekerjaan ,minat barangan ke hape ke... nak cerita sikit pasal mereka yang baru berjinak-jinak dengan hobi fotografi . Hobi yang boleh di katakan perlukan modal yang besar la jugak .Macam aku pun dah berabis ade la dalam 5 ribu dah kot rasenye tu pun belum lagi tukar body camera aku up lagi 3 ribu . Berbalik kepada mereka yang baru menceburi hobi ni mesti akan bertanya jenama atau produk mana satu yang paling bagus canon ke nikon ke pentax ke dan lain-lain lagi .Kalau tanya pada mereka yang guna camera Nikon akan jawab " Nikon lerr bagus " kalau tanya pada mereka yang guna camera Canon akan cakap " Canon la bagus" hahahaha aku ni bukanlah expert sangat bab2x memilih camera ni tapi aku akan cadangkan cuba dulu 2 jenis atau 3 jenis kalau asyik bertanya takkan dapat feel mana satu jenis camera yang bagus dan menepati citarasa .....

TAPI BAGI AKU AKU AKAN CAKAP CANON DENGAN NIKON LA SEBAB 2 JENIS NI ADA KELEBIHAN TERSENDIRI

susah sangat nak memikir beli dua jenis terus baru tau perbezaan dan kualiti gambar mana satu dan mesti salah satunya ada kelebihan ...nak gambar yang lagi tajam nikon la kalau nak gambar yang mengekalkan tone warna yang asal canon la...( orang kata la )

Tiada ulasan: