Rabu, 3 Ogos 2011

Lagenda Si Mat Sentul...


Dia adalah lagenda kepada idea merapu dalam sesebuah filem ...100% lawak original tanpa sebarang
peniruan.. kalau dulunya ada stesen Tv yang tiap2x minggu siar cerita mat sentul dari filem mat bond,mat toyol,mat tenggek dan mat raja kapor...

setiap filem mesti ada lagu...tapi mat sentul punya filem lagu dia nyanyikan sendiri salute la..bollywood pun bukan hero yang berlakon tu

yan
g nyanyi.tapi perasan macam dia yang nyanyi.Kalau dulu mase budak2x tengok iklan macam Ding Dang dan Tora akan terdengar la suara latar untuk iklan tersebut.. tu dia sapa lagi mat sentul la..first aku berkenalan menonton filem beliau adalah filem mat bonds
sekitar tahun 1999 rasenyer kat rumah .Waktu petang tayangan filem tu kat sebuah stesen tv tempatan... dah takde benda nak buat aku pun tengok la tv
.Uihh hitam putih punya filem la.. bajet cerita p.ramlee la sekali tengok title "mat bonds" ah
hh layan la..mula2x tak berapa nak faham...ala maklum la macam merapu jer james bond wannabe ni..tapi lama-kelamaan jadi syok p
ulak.. yer la bak kata orang tua dulu2x.." tak kenal maka tak cinta" selepas sahaja mat bond ditayangkan maka berkumandanglah lagu2x dari filem tersebut..aku tak ingat macam mana lagu tu...tapi memang budak2x time tu pakat nyanyi la lagu tu ramai-ramai ade la dalam seminggu demam mat bond ni dari rumah hingga ke sekolah pakat habis cerita balik tentang aksi2x cerita nie....kalau awal tahun hari tu cerita hantu kak limah demamnya.. sekarang ni dah lama dah tak tengok cerita2x ni..harap tayang balik hehehe...

Nak samakan siapa pelawak sekarang dengan mat sentul ni??

2 ulasan:

Fazil Hamid berkata...

dulu tak banyak peniruan...sekarang semue nak tiru meniru..hehehe...

OrangTasek berkata...

haha betul tu bro..