Ahad, 14 Ogos 2011

Karenah Kita Dulu dan Mereka Sekarang



Karenah yang berkaitan dengan kanak-kanak @ murid-murid sekolah . Karenah kita dulu sebagai murid-murid lain dan karenah mereka yang sekarang lain yer lah dah nama pun budak2x.. sebagai seorang guru,teacher,pensyarah,prodesor mahupun Mahaguru akan mengalami pengalaman anak didik mereka sendiri. Macam aku punya pengalaman menghadapi karenah murid-murid yang serba moden dan melayang di terbangkan arus kemodenan.Hal mengadu ni dah wujud dari zaman tok nenek lagi bukan dan nak disenaraikan jenis-jenis aduan yang sering kedengaran pada zaman sekolah kita dahulu.
  • Cikgu dia tak buat latihan lagi cikgu!!!!..
  • Cikgu dia ejek nama bapak saya!!
  • Cikgu dia curi pensil saya
  • Cikgu di pergi tandas tak bagitau cikgu!!!
dan macam-macam lagi lah jenis-jenis aduan yang akan kita

adukan dan cikgu-cikgu dulu akan dengarkan adakah akan mengambil tindakan atau tindakan . Kalau cikgu tak pedulikan kata cikgu tak bertanggungjawab " alahai macam biasalah la budak2x.. berbeza pada zaman sekarang di mana aduan murid2x terhadap cikgu dah berbeza dan lebih advance dan kurang asam pada pendapat saya (hehe) dan senarai aduan tersebut ialah

  • Cikgu dia fitnah saya dalam FB
  • cikgu dia cuba nak raba saya..
  • Cikgu si... dan si... cuba nak rogol saya!!!
  • Cikgu ramai kawan-kawan saya ejek saya kaya..
  • Cikgu awek saya dah suka kat orang lain..
Alahai budak2x sekarang makin maju adua yang cuba di adukan kepada guru-gurunya. Tapi dalam banyak-banyak aduan budak2x ni satu benda jer aku nak cerita iaitu " cikgu Si Abu dan si Ali cuba nak rogol saya..

Aminah: Cikgu si abu dan si ali cuba nak rogol saya
Cikgu : woww!!!! ini serius !!!... abu dan ali mari sini!!!
Ali : yer cikgu!!!..
Cikgu : betul apa yang aminah kata tadi
Abu : betul cikgu..
Cikgu : apa yang awak buat kat aminah ??
Ali : masa rehat tadi dia cari pasal dulu .. lepas tu kami ramai-ramai kerumun dia ,lepas tu cakap jom kita rogol dia!!!.. lepas kami rogol dia kami lari..
Cikgu : ooo macam mana kamu rogol??
Abu : kami kepung dia lepas tu kami lari
Cikgu : ooo macam tu rogol ( fuhh nasib budak2x ni ta tau..kalau rogol betul2x masalah dah!!..)

Para perogol dapat la habuan 1 das rotan di bontot mereka!!..kene bendung dari sekarang dan lepas itu dah takde lagi perkara macam ni berlaku..

Tiada ulasan: