Khamis, 24 Februari 2011

Cerita Bihun Goreng Part 2

Info : Bihun atau mihun merupakan nama salah satu jenis makanan dari Tiongkok, bentuknya seperti mi namun lebih tipis. Dalam bahasa Inggris disebut rice vermicelli atau rice noodles atau rice sticks. Bihun berasal dari bahasa Tionghoa, yaitu “Bi” artinya beras dan “hun” artinya tepung. Bahan baku bihun sendiri terbuat dari tepung beras. Makanan tersebut sangat terkenal dari negara Cina dan Asia Selatan, seperti India.

Kelaparan terhadap makanan yang gi gelar oleh manusia Bihun / Mee hoon /Mee halus/ Mee rambut amoi ( ada ka??) tak kiralah yang di goreng atau di letakkan kuah yang menjadikannya Mee hoon Sup. Aku memang suka sangat makan bende alah ni tak kiralah ianya sedap asal jangan berketul-ketul mcm nasi himpit..tidak mengurai seperti yang biasa di lihat.
Nak di jadikan cerita yang peristiwanya berlaku lebih kurang dua jam tadi aku macam biasalah mengorder makanan kegemaran aku. menunggu lebih kurang dalam 10 minit kerana banyak order dan manusia yang bergendelangan makan di situ pun makin malam makin ra
mai... dan sampailah pesanan aku tadi ... ehhhhh..... ( tak tegur la...sebab bende nak makan jangan celupar kang tak pasei2x..sakit perut) selak punya selak dalam hati berkata " eh ni mee hoon goreng ke nasi himpit??," bayangkan tuan-tuan dan puan-puan berketul-ketul mee nye..potong stim betul sayurnya di potong besar wahhh ini kalau budak makan confirm mak tolong tarik ketika proses pembuangan najis hehehehe sangkut kot banyak dahan...kahkahkahkahkah.....
Banyak kerugian pada perbelanjaan pada bulan ni terutama pakaian tracksuit memang dah lama aku tak beli dan pakai yang lama di mana pengudaraan pada celah kangkang jelas terlihat itu yang membuatkan aku nak beli baru tu.. ikut la saiz lama XXL cuba try test pakai mangaiii sendat perghhhh asudahhhh !!!!... confirm kegemukan terlampau rasenye nak kene tukar esok ni yang aku beli brand pisau toreh ataupun budak2x aku kata brand Nike terbalik ( Kronos) rasenyer kene ambik seluar Diadora tu jugak la...alahaiiii... kene aktif balik bersukan dan kerana berhenti bersukan la badan aku mcm ni...aktif kembali aktifkan dirimu...

Nota Ringkasku
-Calon isteriku haruslah pandai masak Mee Hoon bukannye nasi himpit
-Hari2x makan mee hoon tak la...makan la nasik jugak... errmmmm panjang!!!!...
-Aku sakit perut kalau makan nasi himpit...Wehehehehe!!!!....

Tiada ulasan: