Isnin, 20 Disember 2010

Sejarah Yang Tertanam



Dulunya tempat ni ( merujuk tapak rumah family aku kat kg nie) ialah stor tentera british menyimpan peluru mortar dan meriam ,ketika di zaman darurat dan SK iskandar dulunya adalah LZ ( landing zone ) untuk kapal terbang yang membawa tentera serta bekalan makanan serta senjata pada ketika dulunya ( begitu bersejarah ).

kisahnya adalah ketika kami sedang menggali lubang ( aku tumpang tengok jerr) tolong time si penggali tidak mampu menembusi tanah yang telah di huni oleh besi tempat menyimpan peluru mortar tentera british yang telah berusia puluhan tahun...

Puluhan tahun tak pun dah dekat ratusan tahun tertanam tak hancur lagi...berat bukan kepalang nak keluarkan mangaiii... tak salah aku mase aku kecik dulu dalam tahun 80an memang banyak peti peluru mortar ni kat belakang rumah nenek aku.. tapi kerana ketamakan dan kerakusan manusia yang inginkan wang banyak dah kene curi dan di jual kepada pembeli besi pada ketika itu. jangan ada yang gie gali tempat yang dorang tanam mortar sudah la... kebabowww...

Tiada ulasan: