Rabu, 15 Disember 2010

Potret Kawen2x..( hasil kerja guna PS5 & Photoscape))


Bukan aku yang kawen... tp kakak sedara aku yang kawen... Selaku Aku yang telah di lantik sebagai seorang perakam kenangan perkahwinan mereka yang dipertanggungjawabkan untuk menangkap segala gambar2x yang berharga dalam kehidupan mereka... proses editing yang pertama telah pun selesai sesi yang kedua pun dah selesai tinggal nak cuci gmbr bak kata orang tua atau bahasa orang muda print gambar . banyak idea yang dicurahkan ( eceh!!) hingga tumpah ke laptop aku...

Yang ni guna PS5

Aku curi gambar dia... dia ambik gambar aku ambik gambar dia

hasil kerja yang tak seberapa guna photoscape.

sebenarnya banyak lagi kelemahan yang perlu di perbaiki nk shoot gmbr perkahwinan ...kadangkala buntu sebab idea tak mencurah-curah jenuh dalam nak cari angle yg menarik dan kadangkala tertinggal beberapa moment yang menarik.. yang shoot gambar ni keje 2 orang dan kesilapan kami pada masa itu ialah...aku takde speedlite..yang ada speedlite pulak tertinggal...wahaiiiiii guna jer la apa yang ada... dah 3 kali shoot orang kawen 2 rasmi 1 x rasmi menyibuk jerr sebab nak asah bakat.. 2 kamera di gunakan iaitu canon 1000D dan Nikon D3000... tak lama lagi boleh la pakai Nikon D7000 mcm entri yang sebelum tu....wehehheehehe... ( kalau ada duit la....)

sekian terimas untuk coretan kali ini...

Coretan = teringat masa tulis surat dulu....mesti ada perkataan coretan...

Tiada ulasan: