Selasa, 2 November 2010

Apa yang diperlukan oleh Saya jika saya seorang blogger??



Jika saya seorang blogger ..apa yang saya perlukan ?? blogger ni pun sebenarnya mcm wartawan lah jugak ...takkan nak update blog sebulan sekali...betul tak..sekurangnya dalam 1 minggu ada la dalam 3-4 entri bergantung kepada ketidak sibukkan diri serta mood.

.Idea adalah yang paling penting dalam penghasilan sebuah entri didalam sesebuah blog...kerana idea yang bernas akan meramaikan lagi pengunjung ke blog anda.. tapi idea setiap kita berbeza... ada yang suka bersahaja dalam penulisan dalam blognya ,memberi info, lucu/kelakar cerita tentang kehidupan seharian dan juga sebagai diari hidupnya..

Fokus ??? adakah anda fokus terhadap apa yang ingin di tonjolkan....kadang2x nak buat entri tentang suatu perkara.. berbunyi dah chat message YM atau FB...dah hilang dah fokus..

mood sangtlah penting dalam penulisan kerana penulisan yang berkisarkan tentang mood seorang blogger adalah sangat mempengaruhi entri beliau seperti sedih...gembira/suka dan macam2x lagi.

Dan yang ini adalah antara yang terpenting juga...takkan hari2x nak copy image URL dan post dalam blog...sekurang2x nya ada kamera mcm 2x boleh diceritakan tentang mcm2x perkara.. betul tak...

ok sekian
hingga jumpa lagi pada keesokan hari atau bila2x saya rajin nak ber entri..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya ingin memposting sesuatu seperti ini di website saya dan ini memberiku ide. Cheers.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih untuk ini post.Admiring indah waktu dan usaha yang Anda lakukan ke dalam blog Anda dan informasi rinci yang Anda tawarkan.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih atas informasi yang besar! Saya tidak akan menemukan ini dinyatakan!