Sabtu, 24 Julai 2010

Perkhemahan Ilmu /tido di sekolah dan cerita2x nya

Penat badan2x.. letih dan mengantuk kerana tidur tak cukup...dan badan sakit2x sebab tidur dalam khemah..(cikgu jer yang tido dalam khemah..peserta khemah budak2x darjah 6 tido kat kelas..) suara pun serak2x basah...
ikuti kisah2x berikut...
  • Pendaftaran murid2x aku bertugas sebagai pembantu kem komandan.peserta sangka kem ilmu ni boleh santai2x lah agaknyer..tetapi tidak kepada geng2x kem komandan...aku dua orang jer yang aktif dalam penjagaan disiplin peserta kem yang lain adalah membantu tetapi biarlah kami yang berpengalaman handle perkara sebegini YA TUANNN!!!!..
  • bab kawad ni serah kat aku...hehe takde nak lembut2x punyer..hentak kaki jangan berhenti ..Baris!!!!!!! baris ....sedia!!!!!!!!.. ( pak guard siap tanyer aku..." cikgu ni dulu askar ke?? jawab aku... ha ah..bekas askar..wataniah hehehe...tp bukan bekas..sedia berjuang!!! jika diperlukan..." apa lagi terus panjang la sembang sebab geng2x askar jugak..
  • disiplin terkawal pada permulaan tapi agak mengecewakan kerana percanggahan arahan dan pendapat antara ketua kem komandan dan timbalan kem komandan yang super duper baik la sangat dengan peserta !!!...haiyaaa bikin losak olang munya ploglem!!!
  • banyak program untuk menyedarkan diri para murid2x ni...tetapi terpaksa di batalkan atas sebab2x tertentu...haiyaaaa... burung hantu tala buat..banyak ploglam yang menyedarkan diri kepada peserta yang tak sedar diri tu tak dapat di langsungkan
  • makanan disediakan dan disponsor oleh PIBG nasi jagung kauwww...memang sidappp!!!
  • ada slot motivasi tetapi aku tengok mcm tak seberapa berkesan ...takde impak kepada peserta yang kebanyakkannya syok sendiri!!!..
  • aku balik rumah dulu sebab nak balik mandi..aku take over dari pukul 3.00 sampai pukul 5 jerr..sebab aku kene latih budak2x bola bawah 10 sebab 24/07/2010 ada perlawanan 4 penjuru yang di sertai oleh beberapa pasukan iaitu SKTPJ1,SKTPJ3,SKTPJ4 dan JB jniors Fc pasukan kelab yang menjadi lauk pasukan sekolah aku hahahaha...tapi bagu jugak dorang main cume cepat penat sebab dorang geng gedabak semuanyer...akhirnye dapat la tempat ke-2 sebab permainan secara liga sebab menang 1 seri satu kalah 1 ( kalah dengan musuh tradisi jge korang bulan 9 ni lunyai la team aku akan kerjakan korang!!!
  • kembali kepada cerita perkhemahan ilmu.. mcm biasa la spotcheck bagi memeriksa tempat tidur peserta dan kebersihan ..susunan kasut..mcm2x kene check ..
  • malam menjelma sesudah motivasi budak2x akan turun ke dewan makan untuk minum malam sebelum masuk tidur...sebelum tu setiap ketua kumpulan kene lapor kepada kem komandan .tergagap-gagap nak lapor " tuan saya dari kump 1 seramai 8 orang siap sedia menerima arahan dari tuan!!" ada yang lupa lah..aper lah..
  • setiap camp mesti ada budak yang tertinggal itu ini ,tuala lah,coli lah,seluar dalam lah...mmg teruk kecik2x lagi dah nyanyuk
  • sesi ragging pukul 12.30 berkawad hahahaa....kow2x kene ..ada sorang budak ni agak kureng ajar sikit perangainyer..mmg sakit hati.hukumannya berdiri jauh dari rakan 2x dalam keadaan pekat gelap..dan diselangi dengan maki hamun!!..
  • ada sedikit insiden yang agak mengejutkan ketika peserta khemah habis solat subuh kembali ke bilik tidur..kejadian yang agak mengejutkan dan pelik..(kisah misteri dalam kelambu.... sebuah kipas siling terbakar secara tiba2x..tak dapat nak upload gmbr tu sebab gmbr pada kawan..dan saya pada ketika itu lena di ulit tilam
  • bangun pada jam 6.00 dan mcm biasa la..senaman pagi..dan ada yang longlai...sebab ape...sebab tak tido langsung malam tadi...
  • cerita2x mistik ade jugak terjadi tapi tak seberapa seram utk diceritakan..

Tiada ulasan: