Selasa, 1 November 2016

Aku try Kembara solo berbasikal kahkah

baru beli basikal sebelum tu ada la kayuhan sepanjang 3km tapi aku terpaksa menghentikan kayuhan sebab mengalami kekejangan otot di peha ku yang gebu..sakit oiii.... cuti deepavali yang lepas aku nekad ingin menyahut cabaran berkayuh sejauh yang aku mampu dan akhirnya 7km lebih aku habiskan

permulaan kayuhan agak slow sedikit..kerana banyak nk tengok persekitaran cuci mata kata orangnya... pergi mmg syok sebab turun bukit tapi ada part yang membuatkan kudrat aku suruh berenti kejap..tp mental aku kuat mendesak agar teruskan kayuhan tanpa henti ke lokasi yang dituju akhirnya kayuhan tanpa henti tersebut berjaya jugak..berehat agak lama dua botol air mcm x cukup pekena fua batang rokok setelah penat hilang..aku teruskan lagi dapam fikiran tadi sedap turun bukit..lepas ni kena kayuh balik bukit tadi perghhh... permulaan kayuhan aku tukar gear untuk speed mmg speed habis..bersiul helmet ku menerobos kelajuan tersebut dan akhirnya tiba sudah bukit tersebut..aku lenjan sampai takde kudrat tapi mental steady..teruskan kayuhan mujur ada sedara yang naik motor temankan aku haha.... tapi aku tinggal dia kt belakang..sebab dia jugak yang suruh aku speed  sampai kt rumah bagaikan satu kepuasan mcm nk repeat esok..tapi takpe la rehat dulu..sampai rumah kekejangan lagi..kt betis pulak..aku sapukan krim utk redakan kekejangan...ahhh lega beb..update dalam fb..ada yang tanya harga basikal dan nk join mengayuh dan ada jugak yang nk ajak kayuh tempat lain..haha steadyy...akan datang nk try tempat lain... catatan masa ketika pergi 30m sebab santai..baliknya 16minit jer perghhh.. sebab aku dah tetapkan zon untuk pecut.. 

Tiada ulasan: