Khamis, 1 Mei 2014

Tak payah nak berlagak la...

Tak sedar kadang kita riak, sombong dapat pujian, pangkat, darjat harta dah sombong , hidung tinggi melangit  aku kadang menyampah jenis manusia mcm ni...bukan nak kata aku ni perfect sangat kadang ada perlakuan terlampau batas yang ke arah sombong dan riak ni aku cepat sedar kadang berkata dalam hati " aduhai apa la la aku ni buat macam tu macam ni"  apa la yang aku ada sangat sampai nak bersikap macam tu.. kerja makan gaji jugak takde la side income join bisnes juta2 cukup bersyukur dengan apa yang ada cukup ke tak cukup sendiri tanggung dah setakat tu jer yang termampu ...tapi tak ada side income tak dapat la pakai itu ini...ayat ni la paling aku menyampah sekali.. kaki kipas mat aircond mana2 tempat ada...kerja sikit nak tunjuk alahai...yang melihat tu yer akan memuji tapi yang mencatat kiri dan kanan segala perbuatan dari hidup sampai ke mampus tak pernah nak kisah.. sekadar utk renungan para pembaca yang faham dan x faham...akan maksud dan bahasa yang disampaikan google translate pun x dpt nak tolong..

Tiada ulasan: