Ahad, 23 Februari 2014

Apa Yang Menarik perhatian Sekarang...

       Cerita aku mengenai apa yang menarik perhatian aku sekarang tak kira la apa perkara              sekalipun....


  • Kembali menyengat dan mampu merobekkan sekeping dua duit berwarna hijau nak biru-biru dalam dompet...iaitu kereta mini pacuan 4 roda ataupu diterjemahkan dalam bahasa mat salleh Mini 4 wheel drive betul ke salah aku terjemahkan lantak la...tahun lepas sengaja menyelongkar kotak kat rumah kat kampung maka mengimbau kembali zaman kanak2 pra remaja .Permainan yang sangat popular di kalangan kanak-kanak lelaki era 90an dan aku dan adik2 serta sepupu sepapat jiran sebelah menyebelah terpengaruh 100% dalam permainan tersebut walapun  boleh diklasifikasikan sebagai geng2 lumba litar longkang salah longkang alamatnya bubye....litar jauh jarak dalam 15 meter menjadi pertarungan satu ketika dahulunya...perkara yang boleh menyebabkan satu2 perlumbaan tergendala adalah pertama hujan longkang@ litar di tenggelami air ,pencabar kepada perlumbaan kehabisan bateri dulu koman2 pun duracell beb dek kerana terpengaruh dengan patung arnab yang lari laju... boleh la pakai dalam 4-5 race lepas tu terhegeh-hegeh la. Aku dulunya pun ada la jugak mengumpul dalam 5-6 model kereta dari pelbagai jenis. #nisemuapenangankartundashyankuro#  
          Antara kereta mini yang akan menjadi sasaran 





Tiada ulasan: