Selasa, 5 Februari 2013

Pakcik Tukang Kebun Pun Boleh Senyum Maaaa...

    Sebab adanya hal maka aku mengagahkan diri ke sebuah Pejabat P Daerah di kawasan aku ni. Selepas wwaktu bekerja aku terus memecut ke destinasi sesudah sampai di sambut dengan keselambaan pak guard yang menjaga pintu masuk  ok Berehhhh!!!!!... aku pun ok Boh!!!!...  masuk di kawasan berdekatan dengan kawasan pejabat tersebut  ternampak dengan mata ni geng-geng bertali leher dan berjaket ala menteri di parlimen sedang menikmati juadah makan tengahari mungkin ada jamuan ataupun ada yang naik pangkat belanja kawan-kawan.terus aku menuju ke tempat yang sepatutnya tanpa mempedulikan mereka-mereka itu menjamah makanan kita lalu pun bukan nak ajak PUIHHHHH!!!!!!...  lantak la.. hantar borang asal aku datang jer pegawai ni cuti...asal aku datang cuti ....asyik cuti jer kerja ko ni. keluar dari pejabar tersebut  maka bertembunglah dengan  geng bertali leher dan ber jaket ala menteri parlimen tadi ..dah kenyang kot nak sambung kerja balik  .Maka ikhlas la aku melemparkan senyuman tetapi tengok kita semacam jer....aku naik angin rasa nak hempuk  dengan fail... biarlah keluar berita pasal seorang ......... hempuk seorang pegawai ........ dengan fail...... kerana tidak membalas senyuman....wahahahaha.. keluar dari situ aku melalui seorang pakcik tukang kebun yang sibuk bekerja mencabut rumput...dia berpaling kepadaku dan tersenyum walau keliahatan di raut wajahnya akan kepenatan ...


Tiada ulasan: