Jumaat, 7 Oktober 2011

DugaaNya ( SAKIT LUTUT)

    Dugaan aku ialah sakit lutut .Jangan kata sebab bersukan saja boleh menyebabkan sakit lutut tapi bangun tidur pun lutut boleh sakit ,susah nak lurus  pulak tu...sakitnya hanya yang pernah  mengalami saja yang tau.... dalam minggu ni dah 2 kali aku kene sakit lutut ni .Hari Jumaat kene dah bangun tido nak gie keje ...asudah aku tak nak amik MC wooooiiii... gie la bilik air terhencot-hencot  nak mandi dengan berusaha keras nak bersiap untuk pergi kerja..dah mandi dan berpakaian ... meniarapkan diri untuk meluruskan lutut dan bagi mengurangkan lagi kesakitan lutut... jam dah pukul 7.10 minit pagi lutut tak elok2x jugak asudah telefon dulu boss kasi tau datang lambat hari ni sebab sakit lutut. di syorkan amik MC... ermmm tak yah la tak teruk sangat melainkan sakit tekak tak keluar suara baru la nak mintak MC kalau setakat sakit kaki tapi boleh bersuara tu kira ok la ..kerana kerja aku modalnya hanya suara saja..( Bukan penyanyi yerrr) ..Rasa dah kurang sikit dan lutut boleh lurus boleh la gi keje walau dah lambat...drive duduk kira ok lagi tapi bila berjalan terpaksa kurangkan kelajuan dari 110km/j kepada 50km/j ...dan sampaila pukul 11.15 lutut dah ok...dan tak rasa sakit dah... boleh la  naik turun tangga... 
Senaman Lutut untuk Pelutut...

   Hari kena lagi tapi sebab aku bersukan la dok training budak2x bola aku last2x aku yang injured BinaweH..betul... untuk mengelakkan lagi sakit yang sama berulang aku beli bandage dan knee guard serta minyak untuk melegakan rasa sakit . Melakukan sedikit senaman ringan untuk meluruskan lutut yang tak boleh nak lurus atau dalam istilah Knee Lock ...dengan meniarap dan perlahan-lahan meluruskan lutut dan bengkokkan kaki ke belakang ...buat la sampai lenguh dalam beberapa minit akan lega la sakit tersebut ...ambil masa setengah jam ...

Tiada ulasan: