Jumaat, 12 Ogos 2011

Cikgu tau tak?? Nikon lagi bagus dari Canon



Cikgu tau tak?? Nikon lagi bagus dari Canon : Versi kanak-kanak perempuan belum akil baligh

Jangan sangka budak2x sekarang ... bagi kamera dah tentu mereka hanya akan ambil gambar dan melihat kembali hasil tangkapan gambar tersebut di paparan skrin kamera tersebut..tapi yang ni lain. Mereka dah pandai menyatakan yang jenama ini lagi bagus dari jenama yang lain dan bercita-cita untuk memilikinya suatu hari nanti.
situasi selepas habis acara sukan dan tugas aku menjadi seorang jurugambar untuk event tersebut sudah selesai dan nak dijadikan cerita ketika aku mengemas peralatanku dan memasukkan dalam bag 2 orang anak muridku yang berjantinakan perempuan datang kepadaku bertanyakan sesuatu .. "cikgu... cikgu pakai kamera apa??." dah terang2x tertulis pada beg kamera aku tu paparan tulisan CANON ,aku tak jawab cuma tunjukkan tulisan tu pada anak murid aku ni " Oooo...canon " boleh tengok tak?? mahal tak cikgu? ..aku keluarkan kamera dan bagi dorang merasa pegang kamera tu " mahal la jugak mula2x beli tu" ( perhatian kamera yerr) uiii besar berat pula
k tu kata seorang murid .. kamera ni tak bagus la cikgu !!... NIKON lagi bagus ..aku bertanya " kenapa awak kata tak bagus?? da kata NIKON lagi bagus?? murid tu menjawab " kakak saya pernah pakai canon gamba
r dia tak cantik!!!.. tapi bila kakak saya pakai nikon gambar dia semua cantik2x.. aku pening dengan budak ni sumbat mulut dengan lens 70-300mm ni kang sajer jer.. " dulu masa pakai canon gambar asyik kabur jerr lepas pakai nikon gambar cantik2x.. aku menjawab " ooo macam tu yerr " malas aku nak berdebat dengan budak nie..layan jer la.. ketika bersembang tentang perkara lain datang seorang wanita yang berumur antara 20an memanggil budak ni balik .." ok cikgu kakak saya dah sampai" oo tu kakak awak ek.. ( dalam hati berkata kakak ko ni pakai jenama apa pun mcm tu jugak rupanya...apatah lagi edit guna photoshop " mcm tu jugak.. nak di salahkan kamera...hahaha tau kan maksud aku tu..

P/s Nikon ke Canon ke Pentax ke apa2x lah jenis kamera...semua ada kelebihan.. dan bagi aku yang dah pakai canon 2 tahun dah tentunya aku akan puji jenama tersebut dan nikon jugak apa kurang nyerr..kan jadi pilihan aku Canon 1st camera Nikon 2nd kamera
( Canon 60D on the way)


Tiada ulasan: