Sabtu, 16 Julai 2011

Liverpool vs Malaysia Live di Kedai Mamak


Aku mungkin antara jutaan blogger yang bercerita pasal benda yang sama berlaku petang tadi berkenaan perlawanan persahabatan antara malaysia dan liverpool.Menonton di sebuah kedai mamak yang popular di tempat aku ni ( rujuk gambar di bawah) .Pada mulanya keadaan di restoran tu agak lengang sikit la..mungkin ramai yang tak tau ada live kot rasanya.. tapi lebh kurang 5 minit sebelum perlawanan bermula nah ambek kauwww ramai gerombolan manusia yang datang menyaksikan ada yang datang dengan jersy malaysia ( sungguh patriotik) dan ada jugak yang datang dengan memakai jersy liverpool .Pada pemerhatian aku penonton di stadium mamak ni banyak kali bersorak ketika pasukan malaysia menyerang dan menjaringkan gol..


Baju yang di pakai ketika menyaksikan perlawanan tersebut malaysia beb!!!!...

inilah stadium mamak tersebut...bersih..Gambar ehsan dari J-travel blogspot

dan bila pasukan liverpool pulak agak kurang sikit...kecuali ade la family di hadapan meja aku duduk tu seorang budak perempuan yang memakai jersy liverpool setiap goal yang di sumbat oleh pasukan malaysia dia akan tepuk kepala tapi bila pasukan liverpool sumbat goal...mengenggam tangan dia sambil menyebut yes...yes...yes... beberapa kali sampai puas.. haha dah macam dalam filem porn pulak.. lantak ko la..kan..tapi tanamkan sifat patriotik dalam diri tu bukan patriotik yang berbaju merah tu...hahaha...nasib mak budak tu hot!!!!...pergh!!!.. kalau pegang air sejuk 3 saat boleh jadi air suam wooo... Dan dalam sejarah pasukan liverpool berkunjung ke malaysia .. shafiq dan safee anda memang terbaik!!!!...

P/S Walaupun aku penyokong liverpool tapi...aku takde feel sokong liverpool tatkala mereka bertemu Harimau Malaya di TANAH MELAYU!!!!!

2 ulasan:

Cikgu Abah berkata...

semangat macam ni yg kite perlukan..

OrangTasek berkata...

semangat Malaya!!!!..