Ahad, 29 Mei 2011

Saya Belum Balik Kampung Lagi

Di jangkakan kepulangan ke kampung halaman pada hari selasa ini jika tiada aral melintang...
menempuh perjalanan selama 4 - 5 jam
bergantung pada cara pemanduan..
jika dulu-dulu sekitar tahun 2005/2006/2007
4 jam boleh buat..sekarang tak nak dah serik dah...
macam nak mati dah dulu
memotong lori dengan kelajuan yang biasa
tak sedar depan tu ada kenderaan...berdesup
memecut dengan kelajuan mencecah 130km/j di jalan persekutuan dari segamat
menghala ke Muadzam..
toleh ke belakang tak nampak sebijik kereta dah...
sebab berdesup tak ingat mungkin sebab terkejut nak bertembung dengan kereta di lorong sebelah...
penangan dan pengaruh game need for speed!!!!..
sekarang sorry la..ngekor la belakang lori tu selagi boleh
ngekor..sampai masa yang sesuai dan selamat
nak memotong.. highway pun kelajuan kalau aku bawak kereta dalam 90-100 jerr
kalau 110km/j tu boleh set masa tak sampai dalam 1 minit la..tu pun sebab nak memotong jerr..
lagi la kalau hujan memang slow giler..tak la slow macam siput cuma
kelajuan dengan kereta boleh di kawal dengan baik jika ada berlaku apa-apa kecemasan
jarak kenderaan hmmphh aku tak berapa suka
nak follow kenderaan di hadapan terlalu rapat
dan aku tak suka kenderaan di belakangku
mengekor kenderaan yang aku
pandu pun terlalu rapat
hangin satu badan sebab masih ada lagi sisa dan saki baki semangat
need for speed tu dulu..
walaupun aku dah lama tak main bende alah tu..kerana di sebabkan oleh
PS2 aku rosak kerana dengan tidak sengaja dan kehayalan
mencurahkan air ke konsol game tersebut
seperti menyiram bunga di dalam pasu..

sekian dariku..
sebab lambat sikit nak pulang ke kampung
kerana ada program..
di tempat kerja dan juga program
sendiri melatih bakal2x pemain bola sepak..
pasukan sekolah/zon/daerah/negeri/kebangsaan...

Tiada ulasan: