Isnin, 18 April 2011

Nasi Lemak Punca Kegemukan Murid-murid


Umum sudah tahu akan kelazatan nasi lemak yang merupakan makanan kegemaran rakyat malaysia dan rakyat negara asing jugak . terbitnya idea aku nak buat entri pasal cerita nasi lemak punca kegemukan murid-murid ni pasal aku menonton berita pasal hal tersebut ( baru tengok berita pasal cerita yang top ten mengenai pilihanraya dah habis wahwahwahwah.... jam la video la aper la..aku dah muak nak mendengar dan menonton berita pasal tu semua . Berbalik semula kepada cerita tadi nasi lemak tidak dibenarkan di jual di kantin sekolah... ??.. kantin sekolah tak selalunya jual nasi lemak ni pada hari tertentu jerr di jual..
Punca kegemukan murid-murid ni sebenarnye adalah pemakanan mereka dan juga kurang penglibatan mereka dalam aktiviti sukan yang diadakan di sekolah.Ibu bapa juga memainkan peranan dalam tumbesaran anak-anak mereka kalau dah hari2x di sogokkan dengan makanan yang berlemak ?? adosss... makin membesar la anak mereka itu..cuba susun jadual pemakanan anak2x...mesti beres.. isnin makan sayur jer ke.. ( cadangan jer kalau tak setuju ikut korang lah)
aku malas dah nak mengarang semua pihak harus terlibat dalam permasalahan ini..dengan ini saya mengumumkan kelas fardu ain pada hari selasa ini di tunda pada hari khamis ....wehehehhe... bosan takde idea.. dari mula aku menulis entri ni dah dekat 3 jam aku fikir apa dia yang aku nak tulis..

2 ulasan:

Cik SHiNJU berkata...

Budak2 skang ni x byk xtvt mengeluarkan peluh..nak2 yg dok bandor..

Mr V berkata...

banyak sangat aktiviti memerah otak hari minggu tuisyen mana nak mengadap padang ke hape.. mengadap buku..mana tak obes..