Rabu, 16 Februari 2011

Adakah anda seperti mereka dahulunya??


Pasti akan tersenyum keseorangan jika teringat zaman-zaman sekolah rendah dahulu. Jadinya untuk entri hari ni saya akan membawa penghayatan dan memori anda ke zaman zilam ......zaman tiada hutang,tiada sibuk memanjang dan sibuk benda-benda lain. Saya juga seorang guru sentiasa tersenyum keseorangan jika mengenangkan zaman-zaman persekolahan zaman rambut sikat belah tepi dan belah tengah ..
Bangun pagi sekolah memang seliat tanah liat tapi bila balik sekolah begitu pantas seperti broadband celcom ( jangan saman saya) .Hari yang di tunggu walaupun selalunya pada hujung tahun diadakan ialah hari kanak-kanak .Hari guru tak berapa syok sebab cikgu jer yang over time tu..Pada masa itu la kita nak tengok perangai-perangai cikgu yang over tak kira lah cikgu2x yang terkenal dengan kegarangan mereka tapi bila ada aktiviti pada hari guru perangai masing failed!!!!..kahkahkah..

Belajar rajin-rajin .Tugas kamu belajar ,tugas cikgu mengajar jangan malas-malas..pesanan aku...hehehe...cikgu malas takpe bulan2x dapat gaji kahkahkahkah... bukan malas mengajar yer.. kalau malas mengajar nantikan balasannya..

Waktu murid-murid bersenang lenang ye la kerja masing2x dah siap..nak fikir ape lagi terus menuju ke meja rakan-rakan mereka dan apa lagi main la. nak marah pun alaaaa...budak2x aku dulu mcm tu jugak..janji jangan bising .Macam biasalah aktiviti mereka bercerita ada yang bermain pemadam ( kalau pemadam paling banyak dia lah juaranya) yang aku rampas pun boleh tahan jugak sebab kena rampas sebab bermain ketika aku tengah mengajar.
Dunia sudah berubah dan benda-benda lain jugak sudah berubah begitu juga dengan dunia pendidikan . Semakin mencabar dunia sekarang tahap kepintaran,pembohongan pun makin advance jadi sabar lah yerrr...

Sifat2x mereka...
  • dalam kelas bising bila di tanyakan soalan diam seribu bahasa
  • angkat tangan konon nak jawab soalan tapi dengan spontan mengatakannya " tak tau..."
  • berbual ketika guru mengajar ( ada la sorang dua)
  • lambat salin latihan
  • tak buat kerja sekolah
  • pembodek tegar
  • geng-geng gesel meja guru terutamanya murid perempuan (rimas laaa)
  • geng hari rabu jer tak datang...( ade jugak yang jenis macam nie)
  • time ada subjek pendidikan jasmani peratus kehadiran 100% mantap..

1 ulasan:

Cik SHiNJU berkata...

Cikgu malas ujg bulan jek dapat gaji..Budak2 malas tiap2 hari dpt duit poket..huhuhu