Jumaat, 24 Disember 2010

2011 Punya CerekaDunia

Mengenai tugas tahun depan…. Full time mengajar muzik wooo wahahahaha happynyer aku… ada sebabnyer aku kene mengajar muzik full time tahun depan. Oleh kerana Pak Tua tu la. Oleh kerana ujian bulanan BM yang ramai bebudak kantoi .Kantoi pun cikgu jugak yang salah ?? padahal soalan aku yang buat untuk memudahkan mereka lulus pun tak boleh jugak,faham2x la kelas belakang aku kene ngajar kelas yang belakang yang sikroni nyer kene ngajar kelas pandai manyak baguuttt!!!.. yang banyak keluar untuk tugas luar aku…pegawai sukan aku ,pegawai itu ini aku

..jadi ada masa ke nak tumpu perhatian pada budak2x yang lemah nie?? Tu la kadang2x dunia ni macam tak adil..bior la janji aku tak kacau periuk nasi orang lain ,orang yang kacau periuk nasi aku aku hempuk dengan periuk belanga nak?? … Dan tahun depan penuh dengan cabaran dan dugaan dengan pelbagai kurikulum baru telah diperkenalkan dan peringkat perlaksanaan dah tentu agak terhanguk sikit..Ngajar muzik sebenarnya kene ada mood yang happy dan budak2x akan berasa seronok.. dorang nak terbaring ke terlentang ke lantak dorang la..janji dorang happy . Pesanan aku bila first time masuk satu2x kelas untuk mengajar muzik adalah ” awak semua jangan buat marah bila saya mengajar muzik,saya nak semua happy ok!!! ” nak kata bosan tak jugak la mengajar muzik ni janji budak2x ikut apa yang kita arahkan sudah lerr... sebab exam paper muzik pun dalam setahun 2 kali jerr... jenuh nak menanda kalau ada lebih kurang dalam 7 ke 8 kelas.. tak payah buat exam tak boleh ke... buat penilain melalui kerja mcm amali muzik ke portfolio ke kan ke bagus tak la pening kepala nak buat soalan .Bersedia lah untuk tahun 2011 ni.. ni kera...pun mcm ptuihhh....Tahun depan boleh la berfikir untuk berhijrah ke negeri kelahiran kerana sudah lama merantau masuk tahun depan dah 8 tahun...

Tiada ulasan: