Khamis, 21 Oktober 2010

TOkekkkk.......( Gecko Hunter)


Cerita mengenai cicak tokek ni memanglah sangat mengujakan jika berjaya menangkap tokek yang seberat 1 kilo...fuyooo juta2x....woo.. disini nak share gambar yang diupload oleh sepupuku antara salah seorang geng Gecko Hunter wilayah Iskandar territory ....hehehe... kecik jer yang dorang dapat nie tak sampai tahap boley jual baru 50 gram kata adik aku..

Sampai kene gigit dengan tokek lagi mujur la tak bisa dan mungkin saja bisanya telah ditawarkan dengan sedikit bacaan ayat-ayat ( mau belajar ka??) hehe... bisa turun ke jangkal penawar naik ke aku.. mengikut cerita ada satu tempat yang sememangnya kedengaran bunyi cicak tokek nie...tp disebabkan tempat itu amatlah keramat jangankan nak cari, berbunyi si tokek jangan di tegur padah menimpa...mungkin saja pak belang atau sang jerut menanti... Cerita mengenai penjualan cicak ni yang pernah kawan saya kongsi prosedurnya bukan senang yer la kerana ianya melibatkan belian yang mencecah puluhan ribu dan jutaan ringgit .. doktor akan datang ,surat dari peguam ..jika tugas doktor mcm biasa la mungkin akan uji sampel darah bagi surat peguan tu untuk menyatakan jualan serta pembelian serta bukti jika orang2x dari bank negara datang mencari anda... dealer pula mcm 2x nak layan si penjual cicak nie..jika di thailand jika diceritakan oelh rakan saya sehingga letak pistol atas meja.. baru2x nie seorang pakcik jual tokek seberat 500gram di beli dengan harga RM 50k ??? padahal cecah ratusan ribu kalau berat mcm tu... kesian pakcik tu..

Sekian cerita si tokek
( Gecko Hunter)

tokekkk...... menyuluh diatas pokok dengan mata kekuningan menyemarakkan lagi semangat aku dan rakan-rakanku jolok punya jolok rupenyer katak...hampehhh!!!!!!!

2 ulasan:

Unknown berkata...

aqu xtw plak bnatang ni ade hrga...masa aqu pindah rumah dulu aqu ade tgkp 3ekor..besar mcm sumpah2...mmg besar la..tkot jgk nk tgkp mse tu....klau aqu tw ade hrga aqu xbunuh bntg tu...

OrangTasek berkata...

biar betol...ko telah mmbunuh...3 juta haha